»Τα στοιχεία περί αύξησης του τζίρου στο χονδρεμπόριο στο 1ο τρίμηνο του έτους είναι αντιφατικά και έρχονται σε αντίθεση με την ύφεση που επικρατεί στην ελληνική οικονομία αλλά και την πραγματική εικόνα της αγοράς. Η βάση σύγκρισης είναι λανθασμένη, αφού η μείωση των λιανικών πωλήσεων και της ιδιωτικής κατανάλωσης στο 2ο τρίμηνο του 2010 υπολογίζεται στο -8%».

Αυτό αναφέρεται σε υπόμνημα θέσεων και προτάσεων της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου προς την Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την επαναλειτουργία της αγοράς και τονίζει ότι πρέπει να αναθερμανθεί η ζήτηση με τολμηρές κινήσεις, »αντί να ανακοινώνονται συνεχώς σκληρά μέτρα και να περιορίζεται η προσφορά. Ο χρόνος μας πιέζει και οφείλουμε να δράσουμε γρήγορα, κυρίως με τόλμη και σχέδιο».

Με αφορμή ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται για άλλη μία φορά από την 1η Ιουλίου με τις νέες αυξήσεις του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων κατανάλωσης να δώσουν μια άνιση μάχη για την μείωση των τιμών η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι

Για να αλλάξει η ψυχολογία και να μειωθεί ο πανικός και η ανασφάλεια απαιτείται η μείωση των εισοδημάτων να αναπληρωθεί από τη μείωση των τιμών με τις παρακάτω προϋποθέσεις:

· Μείωση ενοικίων – δημοτικών τελών – λογαριασμών ΔΕΚΟ.

· Περαιτέρω ρύθμιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών.

· Πραγματική ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών και αντιμετώπιση των στρεβλώσεων από τις καταχρηστικές χρεώσεις των τραπεζών. Η ΕΣΕΕ ζητά για τον εμπορικό κόσμο τη δημιουργία ενός πακέτου ενίσχυσης της ρευστότητας προς την πραγματική οικονομία, αντίστοιχη με το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για την ενίσχυση των Τραπεζών.

· Αναζήτηση καταναλωτικών αποθεμάτων από το παρεμπόριο – παραοικονομία.

· Μείωση φορολογικών συντελεστών στους συνεπείς φορολογούμενους.

· Ουσιαστική ενεργοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αναβάθμιση του ρόλου και της παρεμβατικής ικανότητάς της , ώστε να λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο διαφύλαξης της ομαλότητας στην αγορά.

· Εφαρμογή εμπορικής χωροταξίας και απρόσκοπτης λειτουργίας της αγοράς. Ήδη η ΕΣΕΕ βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης της δημιουργίας «ηλεκτρονικής γεώβασης» η οποία θα περιλαμβάνει την αποτύπωση ανά Νομό της χώρας των «νέου τύπου» εμπορικών επιχειρήσεων.

Όσον αφορά το πλαίσιο της αγοράς, η ΕΣΕΕ έχει σε πολλές περιπτώσεις διατυπώσει τις θέσεις της, επισημαίνοντας ορισμένες στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην αγορά λιανεμπορίου, αλλά και προτάσεις σχετικά με την αναμόρφωση του «αμαρτωλού τριγώνου» των παράνομων προσφορών και εκπτώσεων και των συνεχόμενων προωθητικών ενεργειών, ώστε να διευρυνθεί σε όλη τη διάρκεια του έτους ο παραγωγικός χρόνος λειτουργίας της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα:

· Επαναφορά της απαγόρευσης των προσφορών εντός του διαστήματος των 30 ημερών, που προηγούνται των περιόδων τακτικών εκπτώσεων, η οποία καταργήθηκε με το ν. 3769/2009.

· Εντός των ως άνω 30 ημερών, να απαγορευθεί οποιαδήποτε αναγγελία μειώσεων τιμών και προωθητικών ενεργειών μεμονωμένων επιχειρήσεων, είτε ασκούνται όλο το χρόνο, είτε όχι. Εννοείται ότι οι προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος θα συνεχίσουν να επιτρέπονται.

· Οι παραπλανητικές πρακτικές προώθησης πωλήσεων να επισύρουν τις κυρώσεις που προβλέπονται για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές (κυρίως τα διοικητικά πρόστιμα).

· Να καθοριστούν συγκεκριμένα πρόστιμα επί του τζίρου, τα οποία όχι μόνο θα επιβάλλονται αλλά και θα εισπράττονται.

· Να περιορισθεί το δικαίωμα των προσφορών σε δύο δεκαήμερα το χρόνο ή τέσσερις εβδομάδες (μία για κάθε εποχή) είτε για μέρος, είτε για το σύνολο των διατιθεμένων προϊόντων.

· Να επιβληθoύν αποκλειστικά καθαρές τιμές για τις προσφορές, οι οποίες θα δηλώνονται στις αρμόδιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΥΠΟΙΑΝ μέσω των τοπικών εμπορικών συλλόγων.

· Να απαγορευθεί ρητά και από το νόμο η χρησιμοποίηση διαγραμμένων τιμών ή ποσοστού στις προωθητικές ενέργειες (τώρα καθιερώνεται με εγκυκλίους).

· Να απαγορευθεί η χρησιμοποίηση διπλών τιμών από τα καταστήματα Stock και Outlet, διότι έτσι δίνουν την εντύπωση στον καταναλωτή ότι πραγματοποιούν εκπτώσεις 365 ημέρες το χρόνο.

· Να σταθεροποιηθούν αγορανομικά για τον επόμενο χρόνο οι εκπτώσεις που παρέχουν οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις προς τους πελάτες τους (ανεξαρτήτως ενδεχόμενης μείωσης του τζίρου τους) ως μέσου συγκράτησης των τιμών.

· Να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες λειτουργίας του Παρατηρητηρίου του Εμπορίου, το οποίο θα επικεντρωθεί στην «οικονομική γεωγραφία του εμπορίου» και θα τροφοδοτεί συνεχώς με πολλά στοιχεία και χρήσιμες πληροφορίες τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και τους παραγωγικούς φορείς.

· Να ενεργοποιηθούν άμεσα τα προγράμματα ΕΣΠΑ για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

· Να υλοποιηθούν οι εξαγγελίες του ΤΕΜΠΜΕ.

· Να υλοποιηθούν οι δράσεις για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στην ακτοπλοΐα ώστε να μειωθεί το μεταφορικό κόστος στην νησιωτική μας Ελλάδα.

»Διαπιστώνουμε ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσπαθεί να γεμίσει τον «πίθο των Δαναΐδων» με τακτικές και έκτακτες εισφορές και δεν βλέπει ότι οι επιχειρήσεις γονάτισαν από την κρίση. Οι μεταρρυθμίσεις σε δόσεις, τα κρυφά και φανερά μέτρα, λίγες περικοπές, λίγες απολύσεις και γενικά λίγο απ’ όλα χωρίς σχέδιο, έχουν απορυθμίσει την αγορά» αναφέρει η ΕΣΕΕ

Πηγή:www.nooz.gr